Yosemite

15 juli 2015 - Yosemite, Verenigde Staten

Terwijl ik dit schrijf zitten we aan de "house coffee" cappuccino en fruitsmoothie. Gehaald bij de "espresso en smoothie drive tru" aan de overkant. Ik heb er een walk tru van gemaakt.

De avond voordat we aankwamen in ons hotel zagen we bij de Subway een American Officer. In vol ornaat met kogelvrij vest en oortje in.  Ik zou hem wel graag op de foto willen zetten, samen met zijn police car, maar geloof niet dat dat hier gewaardeerd wordt.

Aangekomen in het hotel vroeg de receptioniste of we een andere kamer wilden: dichterbij het zwembad en ook nog groter. Natuurlijk! We mochten het niet verder vertellen ;-)

Na een goeie nacht op weg naar Yosemite. Als we Sonora net uit zijn, komen we al een informatiecentrum voor het park tegen. Gelijk maar even stoppen.

Het blijkt een winkel te zijn, waar je tevens info over het park kunt krijgen. Aan de oudere man die er zit vraag ik of hij wat "practical information" voor ons heeft. Nou, dat hoefde ik geen twee keer te vragen. Hij pakte 3 verschillende kaarten erbij en begon te vertellen, te tekenen, te vertellen, te vertellen, te vertellen...... Hij ging helemaal op in zijn verhaal, deze enthousiaste man. We hadden ongeveer de info die we wilden maar waren wel een beetje kwijt wat waar was en vooral op welk kaartje het nou stond, haha.

In de winkel hangt ook een grote poster van Back to the Future 3. Marcel vraagt  er naar en we krijgen (uitgebreide) uitleg. Voor de film is in die tijd een heel dorp gebouwd. Het dorp is afgebrand, maar er bestaat nog wel een State park, hier vlak bij, waar de stoomtrein uit de film te zien is.

Op weg naar Yosemite veranderd het landschap. We stoppen even bij een uitsparing in de weg en kijken uit over een prachtig meer.  Vervolgens rijden we over een grote kronkelweg door de bergen en we kijken een hele diepe vallei in. Wauw wat een uitzicht! Als we dichter bij het park komen, staan er mensen langs de weg te wijzen en wenken ons. Er loopt een beer tussen de bomen. Het is een jonge zwarte (grizzly?) beer! Alweer wauw! Dit is Amerika jongens!

De hoge dennenbomen verrijzen zich langs de weg, prachtig! Bijna niet te omschrijven zo mooi. We zien "El Capitan" een mega hoge rots met aan de voet de "Merced river" waar we pootje baden in het heerlijk koele water. Erg welkom, want de temperatuur is hier, in tegenstelling tot San Francisco, boven de 30.

We genieten ook van het uitzicht bij de Yosemite Falls, een waterval die vanaf grote hoogte naar beneden valt. Een ook al is deze bijna opgedroogd omdat het zomer is, het blijft een prachtig  stukje natuur.

Bij terugkomst in het hotel duikt Sanne uiteraard nog even het zwembad in. Dat even wordt 1,5 uur. Ze heeft een vriendinnetje gevonden. Jara van 9 komt ook uit Nederland.

1. Paul:
    16 juli 2015
    Leuk verhaal Daphne! En best herkenbaar: als je Yosemite voor de 1e keer in rijdt. Echt mooi ja. En super dat jullie een beer hebben gezien. Geniet ervan!
  2. Paul:
  3. Marjolein:
    16 juli 2015
    Wow, Sanne zal het nu helemaal een topvakantie vinden na het zien van die beer ! Ik vind je verhalen geweldig, leef helemaal mee! Op naar het volgende avontuur.. ☺️ X
  4. Hans Wagenaar:
    16 juli 2015
    Jullie genieten met volle teugen, dat is duidelijk! Mooi verhaal weer Daphne, je leeft er helemaal in mee xx
  5. Deborah:
    16 juli 2015
    Cool die beer! Super is het daar he? Je schrijft erg vermakelijk! Misschien toch tijd om een nieuw boek te gaan schrijven? veel plezier
  6. Daphne Wagenaar:
    18 juli 2015
    Bedankt voor jullie leuke reacties! Ja, het is echt geweldig hier en we rijden van het ene naar het andere avontuur.
    Misschien moet ik toch iets gaan doen met dat schrijven, haha